W taki sposób używamy naszego systemu

article illustration

Obserwowaliśmy już zbawienne działanie monitoringu mediów online i analizy opinii w związku z najróżniejszymi tematami: była mowa o niewykorzystanych obszarach marketingu restauracyjnego, o employer brandingu, czy o reakcjach na najnowsze trendy vloggerowe. Teraz jednak możecie przyjrzeć się naprawdę z bliska procesowi wbudowywania social listeningu w workflow: pokażemy w jaki sposób i w jakim celu używa swojego własnego systemu Neticle.

Ciekawostką jest to, że kiedy jakiś czas temu pisaliśmy na blogu, w jaki sposób i w czym pomaga nam nasz system, byliśmy o wiele mniejszym startupem. Dzisiaj znamy kolejne zastosowania naszego systemu, co jest dowodem na to, że dobre narzędzie monitorujące media wspomaga działalność i ułatwia codzienną pracę jakiejkolwiek firmy, niezależnie od jej rozmiarów. A co może być bardziej wiarygodne, niż gdy firma wzmacnia marketing, zwiększa sprzedaż, rozwija produkt czy zatrudnia nowych pracowników, używając do tego swojej własnej usługi?

Marketing & PR

#zarządzaniekontentem

Chyba nie jesteśmy sami ze stwierdzeniem, że nie jest łatwo stale aktualizować profile, ładować zawartość, tworzyć nowe treści, a przy tym oczywiście zachować świeżość. Dlatego też obserwujemy wiele tematów w sieci: nieustannie śledzimy najnowsze wątki, trendy, memy, które pojawiają się w internecie, zarówno na obszarach profesjonalnych jak i rozrywkowych, dzięki czemu od razu reagujemy na nowości i wbudowywujemy je w nasze posty jako pierwsi.

#zarządzaniereputacją

Oczywiście efekty naszej działalności w sieci trzeba mierzyć, jak również nie jest bez znaczenia kto, gdzie i w jakim kontekście o nas mówi. Do zarządzania reputacją nie wystarczy przeglądanie statystyk Facebooka czy Google Analytics. Śledzimy drogę naszych postów i obserwujemy jakie echo wywołują – kto przejmuje nasze artykuły, gdzie i co mówią o naszych prezentacjach, czy wydarzeniach, w których wzięliśmy udział. Lubimy jako pierwsi dowiadywać się o wzmiankach na nasz temat i od razu na nie reagować.

#środowiskobranżowe

Chętnie uczestniczymy w branżowych konferencjach i dyskusjach – zarówno tych online, jak i offline: dlatego też śledzimy potencjalne wydarzenia, jak i relewantne grupy na Facebooku i inne fora, na których warto zabrać głos i podzielić się doświadczeniami.

Sales

#pozyskiwanieklientów

Klasyczne podejście do pozyskiwania klientów jest u nas rozszerzone o trzy dalsze metody. Po pierwsze, otrzymujemy natychmiastowe powiadomienia o najnowszych przetargach z dziedzin monitoringu, analizy i badania mediów, jak również komunikacji, żeby zawsze być na bieżąco odnośnie najlepszych możliwości. W przypadku pojawienia się nowych agencji, firm badawczych lub konsultingowych, dostajemy natychmiastowy e-mail, dzięki czemu kontaktujemy się z nimi jako pierwsi, niech będzie mowa o wspólnym projekcie, czy współpracy partnerskiej. Obserwujemy także rynek rekrutacyjny w dziedzinie monitoringu prasy i zbliżonej, oferując wartościowe wsparcie dla firm.

#monitoringkonkurencji

Żeby odpowiednio przejrzeć sytuację rynkową, nie wystarczy jedynie obserwować i zarządzać własną działalnością online ani śledzić możliwe przetargi i konferencje, należy mieć też stale na oku aktywność konkurencji. W tym celu otrzymujemy natychmiastowy e-mail o każdym wpisie, artykule czy wydarzeniu dotyczącym konkurencji w momencie jego pojawienia się.

#rozwójbiznesu

Niedawno australijski Snickers stworzył nowe ekscytujące i bardzo efektywne rozwiązanie: z pomocą social listening obserwowano nastroje konsumentów i ogólny nastrój na Twitterze. Kiedy nastrój w sieci pogarszał się, w ramach rekompensaty obniżano cenę produktu w czasie rzeczywistym. Dynamiczna wycena oparta na social listening przyniosła 30 milionów wejść i 67%-owy wzrost sprzedaży. Podobne historie i nowości pojawiają się online dzień w dzień, a my lubimy śledzić je w cotygodniowym biuletynie. Dzięki temu nie tylko wspomagamy komunikację, ale także wspieramy rozwój biznesowy i produktowy, ujawniając luki rynkowe oraz możliwości i trendy rozwoju produktu.

HR & EMPLOYER BRANDING

#rekrutacjapracowników

Kluczem do ciągłego rozwoju jest jak najprostsze, najszybsze i oczywiście najbardziej opłacalne znalezienie odpowiednich pracowników. Korzystanie z portali z ogłoszeniami o pracę jest niezwykle kosztowne. Ostatnie kilka miesięcy upłynęły nam między innymi na szalonej rozbudowie zespołu. Niemal w każdym obszarze mieliśmy i mamy otwarte pozycje, dlatego pierwsza faza poszukiwania pracowników zawsze zaczynała się od badań: gdzie, na jakich stronach są aktywni pracownicy danego obszaru, w jaki sposób można do nich dotrzeć, co ich zajmuje, co stanowi ich główną motywację.

#employerbranding

Stąd już tylko jeden krok do employer brandingu. Komentarze w wątkach forumowych, grupach na Facebooku, czy pod artykułami, dają wgląd do zaskakującej ilości opinii pracowników, a wszystko to bez ukierunkowanych zapytań czy badań tematycznych, dzięki czemu opinie pracowników i ekspertów docierają do nas z pierwszej ręki. Podczas naszej współpracy z partnerami o profilu HR, była mowa na przykład o sposobach dotarcia do programistów, ale wielu pracowników podzieliło się też online swoimi uwagami dotyczącymi urlopów wypoczynkowych. Oczywiście nas także interesują te kwestie, dlatego i my uczymy się z każdego badania na temat employer brandingu.

JeśLI CIEKAWI Cię, W CZYM SOCIAL LISTENING MożE POMóC TWOJEJ MARCE, FIRMIE, AGENCJI, PRZECZYTAJ NASZE DALSZE ARTYKUŁY.

JeśLI ChęTNIE WYPRóBUJESZ NASZ SYSTEM ZA DARMO, POPROś O WERSJę DEMO TUTAJ, A MY NIEZWŁOCZNIE Się Z TOBą SKONTAKTUJEMY.

Do you have a story, article or research about branding and social listening? Be our guest writer! How? Just download our guide here, write us and we'll publish your article.